Η παράδοση για την ίδρυση Συγκλήτου στην Κωνσταντινούπολη ταυτόχρονα με την ίδρυση της πόλης:
α. Ησύχιος (4ος αι.): καὶ τοῖς ἀκολουθήσασιν αὐτῷ ἀπὸ τῆς μεγάλης Ῥώμης συγκλητικοῖς ἐφιλοτιμήσατο οἴκους, οὓς αὐτὸς κατεσκεύασεν ἐκ χρημάτων ἰδίων... Ἐπὶ δὲ τούτοις καὶ τοὺς τῆς συγκλήτου βουλῆς ἀνῳκοδόμησεν οἴκους, Σενᾶτα τούτους ὀνομάσας καὶ τὴν τῶν βασιλείων αὐλήν.
Ησύχιος, Ιστορία Ρωμαϊκή τε και παντοδαπή, Fr. 4.40-1, Müller, K. (επιμ.), Fragmenta Historicorum Graecorum IV (Paris 1851), σελ. 154.
β. Σωζομενός (5ος αι.): βουλευτήριόν τε μέγα, ἣν σύγκλητον ὀνομάζουσιν, ἕτερον συνεστήσατο, τὰς αὐτὰς τάξας τιμὰς καί ἱερομηνίας ῇ καὶ Ῥωμαίοις τοῖς πρεσβυτέροις ἔθος.
Σωζομενός, Εκκλησιαστική Ιστορία ΙΙ.3, Bidez, J. – Hansen, G.C. (επιμ.), Sozomenus. Kirchengeschichte (Die Griechischen Christlichen Schriftsteller 50, Berlin 1960), σελ. 52.
γ. Ζώσιμος (5ος αι.): ἔδωκε μὲν τῇ πόλει γερουσίαν ἔχειν ὥσπερ ἐν τῇ Ῥώμῃ
Ζώσιμος, Ιστορία Νέα, ΙΙΙ.11.3, Paschoud, F. (επιμ.), Zosime. Histoire nouvelle, 2 (Paris 1979).
δ. Θεοφάνης (9ος αι.): κτίζων Κωνσταντῖνος ὁ εύσεβὴς τὴν Κωνσταντινούπολιν Ῥώμην νέαν χρηματίζειν ταύτην ἐθέσπισε, καὶ σύγκλητον ἔχειν ἐκέλευσε.
Θεοφάνης, Χρονογραφία, de Boor, C. (επιμ.), Theophanis chronographia 1 (Leipzig 1883, ανατ. Hildesheim 1963), σελ. 28.
Η «Σύγκλητος» συνοδεύει το Μιχαήλ Η΄ κατά την επίσημη είσοδό του στην ανακτημένη Κωνσταντινούπολη τον Αύγουστο του 1261:
Ὁ δὲ βασιλεύς, συνταξάμενος ὄσον ἦν τὸ περὶ αὐτόν, ἔχων μεθ' ἑαυτοῦ καὶ τὴν αὐγούσταν, ἔτι δὲ καὶ τὸ νεογιλὸν θάλος τὸν ἐξ ἐκείνης Ἀνδρόνικον... συνάμα τῇ γερουσίᾳ πάσῃ καὶ τῇ συγκλήτῳ τὴν ἐπὶ τῆς πόλεως ὤδευε καὶ δή, περαιωσάμενος τὸν Ἑλλήσποντον, ἐκεῖθεν ἐχώρειπρὸς τὸ Βυζάντιον. Ἐλθὼν δὲ καὶ τὴν Χρυσέαν πύλην κατειληφώς, ἐκεῖ καθήμενος εφ' ἡμέραις, τὴν ἐς πόλιν εἴσοδον, ὅπως θεοφιλῶς ἅμα καὶ μεγαλοπρεπῶς γένοιτο, ἀνεσκόπει τε καὶ συνέταττε.
Γεώργιος Παχυμέρης, Συγγραφικαί Ιστορίαι ΙΙ.31, Failler, A. (επιμ.), Geroges Pachmérès, Relations Historiques 1 (Corpus Fontium Historiae Byzantinae 24.1, Paris 1984), σελ. 217.