|
Εισήχθη πιθανώς από τη Μικρά Ασία. Φέρεται ως εφεύρεση του Φρύγα Υάγνιδος ή της θεάς Αθηνάς. Παιζόταν πάντοτε σε ζεύγος. Παραμένει άδηλο αν οι δύο αυλοί έπαιζαν την ίδια μελωδία. Με τις βελτιώσεις που επέφερε τον 5ο αι. π.Χ. η θηβαϊκή σχολή ο αυλός μπορούσε να αποδώσει όλες τις αρμονίες. Χρειαζόταν δεξιοτεχνικό παίξιμο από επαγγελματίες. Μνημονεύονται πολλά είδη αυλού. Αποτελούσε απαραίτητο μέρος κοινωνικών εκδηλώσεων, αλλά όχι και της μουσικής εκπαίδευσης των νέων. |
περισσότερα... |
|
|
|
Η βάρβιτος είναι έγχορδο μουσικό όργανο συγγενικό με την κοινή λύρα, αλλά με μακρύτερους βραχίονες και βαθύτερη τονικότητα. Απαντά κυρίως στην αθηναϊκή τέχνη περίπου από το 520 π.Χ., αλλά θεωρείται όργανο μικρασιατικής προέλευσης και συνδέεται με τους λυρικούς ποιητές της Ιωνίας και της Λέσβου. |
|
|
|
|
Η λύρα ήταν το πιο σπουδαίο, σεβαστό και γνωστό απ’ όλα τα μουσικά όργανα των αρχαίων Ελλήνων. Στην ελληνική τέχνη πρωτοεμφανίζεται στα τέλη του 8ου αι. π.Χ. και με μεγαλύτερη συχνότητα από τον 6ο αι. π.Χ. Η προέλευσή της θεωρούνταν θεϊκή. Η τυπολογία της εξελίχτηκε σταδιακά και υπήρχαν διάφορες παραλλαγές. |
περισσότερα... |
|
|
Μουσική στη Μ. Ασία (Αρχαιότητα) |
|
|
|
|
|
|