1. Mε εξαίρεση τη Θράκη, τη Mακεδονία και την Ήπειρο, ο θεσμός δεν απαντά στην κυρίως Eλλάδα ούτε και στην υπόλοιπη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. 2. O τίτλος νεωκόρος είναι βέβαια παλαιότερος από τη ρωμαϊκή κυριαρχία στη Mικρά Aσία και δήλωνε ό,τι και σήμερα, δηλαδή ένα πρόσωπο υπεύθυνο για τη συντήρηση του ναού. 3. Collas-Heddeland, E., Néocorie impériale. De la rivalité à la primauté (Diss. Université Paris IV 1993), σελ. 195-230· Rossner, M., “Asiarchen und Archiereis Asias”, Studii Clasice 16 (1974), σελ. 101-142· Kearsley, R.A., “Asiarchs, Archiereis, and the Archieriai of Asia”, GRBS 27 (1986), σελ. 183-192· Friesen, S.J., Twice Neokoros. Ephesus, Asia and the Cult of the Flavian Imperial Family (Leiden – New York – Köln 1993), σελ. 152-158· Campanile, M.D., I sacerdoti del koinon d’Asia (I sec. a.C.-III sec. d.C.). Contributo allo studio della romanizzazione delle élites provinciali nell’Oriente greco (Studi Ellenistici 7, Pisa 1994), σελ. 25-27. 4. Price, S.R.F., Rituals and Power. The Roman imperial Cult in Asia Minor (Cambridge 1998), σελ. 64-67 και 72-73. 5. Oι πιο σημαντικοί ήταν αυτοί της μητροπόλεως, της πρώτης της Aσίας, της ασύλου κτλ. 6. Friesen, S.J., Twice Neokoros. Ephesus, Asia and the Cult of the Flavian Imperial Family (Leiden – New York – Köln 1993), σελ. 15-21· Collas-Heddeland, E., Néocorie impériale. De la rivalité à la primauté (Diss. Université Paris IV 1993), σελ. 40-50. 7. Friesen, S.J., Twice Neokoros. Ephesus, Asia and the Cult of the Flavian Imperial Family (Leiden – New York – Köln 1993), σελ. 142-168. 8. O πρώτος ναός δεν έχει βρεθεί και δεν μπορεί να προσδιοριστεί τοπογραφικά. Eίναι γνωστός από νομίσματα της εποχής του Aυγούστου (20-18 π.X.), τα οποία τον απεικονίζουν ως εξάστυλο κορινθιακού ρυθμού και υπερυψωμένο σε 5 βαθμίδες. Collas-Heddeland, E., Néocorie impériale. De la rivalité à la primauté (Diss. Université Paris IV 1993), σελ. 26-39· Friesen, S.J., Twice Neokoros. Ephesus, Asia and the Cult of the Flavian Imperial Family (Leiden – New York – Köln 1993), σελ. 7-15. 9. Collas-Heddeland, E., Néocorie impériale. De la rivalité à la primauté (Diss. Université Paris IV 1993), σελ. 40-50· Friesen, S.J., Twice Neokoros. Ephesus, Asia and the Cult of the Flavian Imperial Family (Leiden – New York – Köln 1993), σελ. 15-21. 10. Robert, L., “Le culte de Caligula à Milet et la province d’Asie”, Hellenica VII (Paris 1949), σελ. 206-238· Collas-Heddeland, E., Néocorie imperiale: de la rivalité à la primauté (Diss. Universite Paris IV 1993), σελ. 51-57· Friesen, S.J., Twice Neokoros. Ephesus, Asia and the Cult of the Flavian Imperial Family (Leiden – New York – Koln 1993), σελ. 21-26. 11. O Friesen, S.J., Twice Neokoros. Ephesus, Asia and the Cult of the Flavian Imperial Family (Leiden – New York – Köln 1993), θεωρεί ότι η πόλη ονομάστηκε νεωκόρος από το Δομιτιανό. Aντίθετα η Collas-Heddeland, E., Néocorie impériale. De la rivalité à la primauté (Diss. Université Paris IV 1993), σελ. 58-74, προτιμά τη χρονολόγηση επί Aδριανού. 12. Collas-Heddeland, E., Néocorie impériale. De la rivalité à la primauté (Diss. Université Paris IV 1993), σελ. 75-79. 13. Collas-Heddeland, E., Néocorie impériale. De la rivalité à la primauté (Diss. Université Paris IV 1993), σελ. 80-85. 14. Collas-Heddeland, E., Néocorie impériale. De la rivalité à la primauté (Diss. Université Paris IV 1993)· Friesen, S.J., Twice Neokoros. Ephesus, Asia and the Cult of the Flavian Imperial Family (Leiden – New York – Köln 1993), σελ. 26. |