1. Το τοπωνύμιο αναφέρεται στην ύπαρξη χατζήδων στο χωριό (hacıleri = στους χατζήδες). Απαντά και ως Hacıhalliler (= η οικογένεια των Hacı Halil), ονομασία που διατηρείται και σήμερα. 2. Για την αμιγώς μουσουλμανική προγενέστερη φάση του χωριού βλ. Emecen, F., XVI. Asırda Manisa Kazası (Ankara 1989), σελ. 204, 227. 3. Σολδάτος, Χρ., Ο οικονομικός βίος των Ελλήνων της Δυτικής Μικράς Ασίας (Ιωνίας, Αιολίδας, Μυσίας, Βιθυνίας, Λυδίας και Καρίας) 1880-1922 (Αθήνα 1994), σελ. 32-33. 4. Αναγνωστοπούλου, Σ., Μικρά Ασία, 19ος αι.-1919. Οι ελληνορθόδοξες κοινότητες. Από το Μιλλέτ των Ρωμιών στο ελληνικό έθνος (Αθήνα 1997), σελ. 180 5. Δασκαλάκης, Χ., «Τα χωρία της Μαγνησίας», Όμηρος 3 (1875), σελ. 50. 6. «Στατιστικός Πίναξ της Επαρχίας Εφέσου (έδρα Μαγνησίας)», Ξενοφάνης 2 (1905), σελ. 426-427. 7. Ωστόσο οι κάτοικοι δε χρησιμοποιούσαν καθόλου τον Κασαμπά για τις συναλλαγές τους με τη διοίκηση, επειδή η Μαγνησία ήταν πιο κοντά τους. Σύμφωνα άλλωστε με την Αναγνωστοπούλου, το χωριό ανήκε στο καϊμακαμλίκι Μαγνησίας [Αναγνωστοπούλου, Σ., Μικρά Ασία, 19ος αι.-1919. Οι ελληνορθόδοξες κοινότητες. Από το Μιλλέτ των Ρωμιών στο ελληνικό έθνος (Αθήνα 1997), πίνακες]. |