1. Αναγνωστοπούλου, Σ., Μικρά Ασία, 19ος αι.-1919. Οι Ελληνορθόδοξες Κοινότητες από το Μιλλέτ των Ρωμιών στο ελληνικό έθνος (Αθήνα 1997), σελ. 231. 2. Αναγνωστοπούλου, Σ., Μικρά Ασία, 19ος αι.-1919. Οι Ελληνορθόδοξες Κοινότητες από το Μιλλέτ των Ρωμιών στο ελληνικό έθνος (Αθήνα 1997), σελ. 231· Μπαλλιάν, Α., «Η Καππαδοκία μετά την κατάκτηση των Σελτζούκων και οι χριστιανικές κοινότητες από το 16ο έως το 18ο αιώνα», στο Μπαλλιάν, Α. – Πετροπούλου, Ι. – Παντελεάκη, Ν., Καππαδοκία: Περιήγηση στη Χριστιανική Ανατολή (Αθήνα 1993), σελ. 31· Καρατζά, Ε., Καππαδοκία: Ο τελευταίος ελληνισμός της περιφέρειας Ακσεράι Γκέλβερι (Καρβάλης) (Αθήνα 1985), σελ. 139-140· Ρενιέρη, Ει., «Ανδρονίκιο: Ένα καππαδοκικό χωριό κατά τον 19ο αιώνα», Μνήμων 15 (1993), σελ. 32-33. 3. Αναγνωστοπούλου, Σ., Μικρά Ασία, 19ος αι.-1919. Οι Ελληνορθόδοξες Κοινότητες από το Μιλλέτ των Ρωμιών στο Ελληνικό Έθνος (Αθήνα 1997), σελ. 230· Eldem, E., “Istanbul: from imperial to peripheralized capital”, στο Eldem, E. – Goffman, D. – Masters, B., The Ottoman City between East and West: Aleppo, Izmir, and Istanbul (Cambridge 1999), σελ. 157 κ.ε.· McGowan, B., “The Age of the Ayans, 1699-1812”, στο Inalcik, H. – Quataert, D. (επιμ.), An Economic and Social History of the Ottoman Empire 1300-1914 (Cambridge 1994), σελ. 652. 4. Δε γίνεται σαφές αν πρόκειται για νέους μετανάστες ή για την κοινότητα των Καππαδοκών που δημιουργήθηκε από την εποικιστική πολιτική του Μωάμεθ Β΄ του Πορθητή. 5. Ρενιέρη, Ει., «Ανδρονίκιο: Ένα καππαδοκικό χωριό κατά τον 19ο αιώνα», Μνήμων 15 (1993), σελ. 32-33. 6. Ρενιέρη, Ει., «Ανδρονίκιο: Ένα καππαδοκικό χωριό κατά τον 19ο αιώνα», Μνήμων 15 (1993), σελ. 27-28. 7. Γεωργίου, Ι., «Η εν Καππαδοκία Νέβσεχιρ», Μικρασιατικά Χρονικά 1 (1938), σελ. 456. 8. Κωστάκης, Θ., Ανακού (Αθήνα 1963), σελ. 339. 9. Φωστέρης, Δ., «Το Αραβάνιον», Μικρασιατικά Χρονικά 5 (1952), σελ. 142-143. 10. Τσαλίκογλου, Ε., «Λαογραφικά των Φλαβιανών (Ζιντζί-Ντερέ) Καισάρειας της Καππαδοκίας», Μικρασιατικά Χρονικά 17 (1980), σελ. 147-148. 11. Σταματόπουλος, Κ., «Η καθημερινή ζωή στη Σινασό της Καππαδοκίας», στο Browning, R., Η Σινασός της Καππαδοκίας (Αθήνα 1986), σελ. 57-61. 12. Καρατζά, Ε., Καππαδοκία: Ο τελευταίος ελληνισμός της περιφέρειας Ακσεράι Γκέλβερι (Καρβάλης) (Αθήνα 1985), σελ. 292. 13. Encyclopaedia of Islam IV (1973), σελ. 239, βλ. λ. Istanbul (H. Inalcik). 14. Αναφέρονται και μικρότερες ηλικίες σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις. Σε απογραφή του 1834-35 που αφορά το Ανδρονίκι αναφέρεται ένας ενδεκάχρονος μετανάστης, καθώς και ένας οκτάχρονος που ακολούθησε τον πατέρα του. Ρενιέρη Ει., «Ανδρονίκιο: Ένα καππαδοκικό χωριό κατά τον 19ο αιώνα», Μνήμων 15 (1993), σελ. 28. 15. Ενδιαφέρον προκαλεί η περίπτωση του Ανδρονικίου, όπου συνήθως τα μικρότερα αγόρια πολυμελών οικογενειών έμεναν στο χωριό, αναλάμβαναν τη διαχείριση της οικογενειακής περιουσίας και επιφορτίζονταν με τη φροντίδα των γονιών τους. Ρενιέρη, Ει., «Ανδρονίκιο: Ένα καππαδοκικό χωριό κατά τον 19ο αιώνα», Μνήμων 15 (1993), σελ. 28. 16. Χαρακτηριστική για τις επιπτώσεις της μετανάστευσης είναι η ακόλουθη φράση που είπαν στο Θανάση Κωστάκη πληροφοριοδότριες από την Ανακού: «Τα νυφάδε μας χήρες ήτανται». Κωστάκης, Θ., Ανακού (Αθήνα 1963), σελ. 151. 17. Αρχέλαος, Σ., Η Σινασός… (Αθήναι 1899), σελ. 32· Ρενιέρη, Ει., «Ανδρονίκιο: Ένα καππαδοκικό χωριό κατά τον 19ο αιώνα», Μνήμων 15 (1993), σελ. 28. |