Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα ΑΑναζήτηση με το γράμμα ΒΑναζήτηση με το γράμμα ΓΑναζήτηση με το γράμμα ΔΑναζήτηση με το γράμμα ΕΑναζήτηση με το γράμμα ΖΑναζήτηση με το γράμμα ΗΑναζήτηση με το γράμμα ΘΑναζήτηση με το γράμμα ΙΑναζήτηση με το γράμμα ΚΑναζήτηση με το γράμμα ΛΑναζήτηση με το γράμμα ΜΑναζήτηση με το γράμμα ΝΑναζήτηση με το γράμμα ΞΑναζήτηση με το γράμμα ΟΑναζήτηση με το γράμμα ΠΑναζήτηση με το γράμμα ΡΑναζήτηση με το γράμμα ΣΑναζήτηση με το γράμμα ΤΑναζήτηση με το γράμμα ΥΑναζήτηση με το γράμμα ΦΑναζήτηση με το γράμμα ΧΑναζήτηση με το γράμμα ΨΑναζήτηση με το γράμμα Ω

Αϊβαλί (Κυδωνίες)

Συγγραφή : Καραχρήστος Ιωάννης (10/3/2003)

Για παραπομπή: Καραχρήστος Ιωάννης, «Αϊβαλί (Κυδωνίες)», 2003,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=3440>

Αϊβαλί (Κυδωνίες) (13/3/2006 v.1) Ayvalık (Cydoniae) (25/6/2010 v.1) 

Παραθέματα

 

Μετανάστευση και πληθυσμιακή συγκρότηση

«Στον καιρό μου ο πληθυσμός είχε μονιμοποιηθή. Είχε δημιουργηθεί τύπος Κυδωνιάτη. Ξέρω από παράδοση πως είχαμε άποικους από τη Λέσβο (τους περισσότερους), από τον Μωρηά, από τη Λήμνο (ο πατέρας της μητέρας μου ήταν Λημνιός), από την Τένεδο, Ίμβρο και ολιγότερους από τη Μακεδονία και την Ήπειρο. Είχε και από άλλα μέρη της Ελλάδας, κι από τη Σύρο κι αλλού. Αυτοί όμως δεν ήταν ομάδες, ήταν άτομα. Παντρεύονταν ντόπιες και έμεναν. Ανατολίτες Σπαρταλίδες, Ατταλειώτες δεν είχαμε. Αν ήταν θα ήταν κανένας ξεμοναχιασμένος. Η ακμή του Αϊβαλιού ήταν πριν το 1821, μετά την καταστροφή στα 1830 ξανάρθαν, ήρθαν τότε και άποικοι. Από το 1890 και ύστερα δεν είχαμε μετανάστες».

ΑΚΜΣ, Αιολίδα, περιφέρεια Αϊβαλιού, φάκ. Α8, σελ. 1158, πληροφοριοδότης Παναγιώτης Ζωγράφος

 
 
 
 
 

Δελτίο λήμματος

 
press image to open photo library
 

>>>