|
Αν και η αρχαϊκή πλαστική της Αιολίδας δεν είναι τόσο γνωστή, φαίνεται ότι η περιοχή διέθετε ένα δικό της, πρωτότυπο στιλ, το οποίο εκφράστηκε τόσο στην αρχιτεκτονική όσο και στην αγγειογραφία και την τορευτική. Με κέντρα παραγωγής τη Μύρινα, την Κύμη, την Πιτάνη, αλλά και τη Λέσβο, ήταν συνδεδεμένη στενά με την αρχαϊκή πλαστική της βόρειας Ιωνίας και επηρέασε τη γλυπτική παραγωγή τόσο της κυρίως όσο και της Μεγάλης Ελλάδας. |
περισσότερα... |
|
|
Αλικαρνασσός (Αρχαιότητα), Μαυσωλείο, Γλυπτός Διάκοσμος |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Αποικίες στον Εύξεινο Πόντο, Αρχαϊκή Πλαστική |
|
|
|
|
|
|
|
Το άγαλμα της Εφεσίας Αρτέμιδος ήταν το πιο λαμπρό λατρευτικό άγαλμα στην Ανατολική Μεσόγειο κατά την Ελληνιστική και Ρωμαϊκή περίοδο. Σώζονται περίπου 100 ολόγλυφα ή ανάγλυφα αντίγραφά του, πολυάριθμες απεικονίσεις σε νομίσματα και άλλες τόσες αναφορές στις αρχαίες πηγές. Ωστόσο, η μορφή του πρωτότυπου αρχαϊκού αγάλματος, που σύμφωνα με την παράδοση φιλοτέχνησε ο διάσημος γλύπτης Ένδοιος στα μέσα του 6ου αι. π.Χ., είναι πολύ λίγο γνωστή. |
περισσότερα... |
|
|
Αρχαϊκή ζωγραφική στη Μ. Ασία |
|
|
Ό,τι γνωρίζουμε για τη μεγάλη ζωγραφική της Μικράς Ασίας κατά την αρχαϊκή περίοδο προέρχεται από λίγους υπόγειους τάφους που διακοσμούνται με τοιχογραφίες και χρονολογούνται από το στον 6ο και τις αρχές του 5ου αι. π.Χ. Οι τάφοι αυτοί βρέθηκαν κυρίως στη Λυδία και τη Λυκία. |
περισσότερα... |
|
|
Ατταλιδικό Ανάθημα, Μεγάλο |
|
|
Στην Ακρόπολη της Περγάμου έχουν βρεθεί κάποιες βάσεις που, όπως μας πληροφορούν οι επιγραφές τους, έφεραν πάνω τους πολυπρόσωπες συνθέσεις από μάχες Ελλήνων και Γαλατών. Διάσημα αγάλματα που σώζονται σε ρωμαϊκά αντίγραφα, όπως ο Θνήσκων Γαλάτης, θεωρήθηκαν ότι απεικονίζουν τις μορφές αυτές. Το έργα αυτά είναι γνωστά ως Μεγάλο Ατταλιδικό Ανάθημα, δηλαδή αφιέρωμα στους θεούς, καθώς ο Άτταλος Α΄, βασιλιάς της Περγάμου, τα ανέθεσε στην Αθηνά γύρω στο 220 π.Χ. σε ανάμνηση των νικητήριων μαχών... |
περισσότερα... |
|
|
Ατταλιδικό Ανάθημα, Μικρό |
|
|
Οι αρχαίες πηγές αναφέρονται σε ένα ανάθημα που αφιέρωσαν οι Ατταλίδες στην Αθήνα. Απεικόνιζε τόσο μυθικές μάχες, όπως Γιγαντομαχίες και Αμαζονομαχίες, όσο και ιστορικά γεγονότα, δηλαδή σκηνές εμπνευσμένες από τους Περσικούς πολέμους αλλά και τη συντριβή των Γαλατών στη Μικρά Ασία. Το πάθος και η ένταση στην απόδοση των μορφών αλλά και η παρουσία Γαλατών εντάσσει το έργο στην ελληνιστική περγαμηνή σχολή γλυπτικής. |
περισσότερα... |
|
|